26 May 2011

Majlis Hari Jadi Saya yang Kecil Tapi Meriah..Terima Kasih Semua

Assalamualaikum....memandangkan udah 2 part eka punya cerita pasal hari lahir eka yang ke 23 hari tu ...
Part 1 + Part 2  dah nak seminggu berlalu tapi kenangan masih terpahat dan terpaku lalu diketuk-diketuk dengan penukul agar sentiasa tersemat di kalbu dan terpahat di hati......kalau tahun dpan lebih rezeki,insyaAllah buat lagi tapi dengan majlis yang agak besar sedikit..opssssssssssssss hahahaha....apakah??

ya,


sepanjang hidup,semenjak dewasa inilah hari lahir yang sangat bermakna..dikelilingi oleh ramai saudara mara,tersayang turut sama hadir memeriahkan majlis yang girang lagi bermakna..walau pun sedih sebab ada beberapa pakcik dan makcik eka yang tak balik meraikan atas tuntutan kerja,tapi tak mengapa..ucapan mereka sewaktu di mesej buat eka rasa terharu jugak....hehehe...


give me hug.......a big hug................................

dulu masa kecil,ada umur setahun rasanya mak buat harijadi..gambarnya ada,lupa nak snap....takpe nanti ya...
masa tu ingat-ingat lupalah..ada kek kecil..ada ramai kawan-kawan datang..lepastu tupppppppppppp tak ingat apa2 dah..ingat terberak dan terkencing dalam seluar kat pasar malam adalah..hahahahaha

cis,agak memalukan betul.....hahahaha..memori itu indah sekali dapat penyubit mak yang ala-ala ketam terlebih hormon.......pedih wooooo..terngiang-ngiang kebisaan yang mendalam....phiewwww~ :p

mum,love u...tetibe...aha...


oh ya ni masa umur berapa tah..
agaknya dalam 3 tahun lah kot..
sebab nampak besar sket kan.....
comot...bedak tampuk2 kat muka...comel???
biasa jer..agak kegelapan...hahahaha..
suka main kat tengah panas....mungkin....


itu dulu...dah 20 tahun yang lepas..masa semakin naik meningkat.,umur semakin dewasa..kalau dulu sweet 12,sweet 17,sweet 21..sweet 23 ada?? ada ??? hahahaha dan selamat datang alam dewasa...dewasa ker..hahahaha.....tapi eka rasa kalau dah umur 20 an tu dah dewasa lah tu..cuma matang dengan tak matang jer membezakan....................dan dibawah adalah sedikit gambar2 seterusnya menamatkan cerita hari lahir saya.......

majlis di buat di Rumah NENEK eka di kampung nun di Perak bersempadan selangor...bangga..sebab nak pegi selangor yakni rumah ayah eka hanya perlu seberang sungai dan nak seberang boleh tutup mata naik motor,naik kereta waima jalan kaki pun boleh la...tapi jangan tutup mata nanti jatuh tersembam masuk sungai Bernam...hahahaha..... dulu mak dan ayah bercinta senang lah sangat..kampung sebelah2 jer..hari2 ayah eka membodek keluarga mak dengan menghantar pisang,jagung dan macamla..bodek kata ayah..hahahaha

senyum jer kami.....dan masa tu ayah konon2 buat ujian cam musang berjanggut..ayah kata sengaja dia bagi jagung muda dan jagung tua kat mak..mak pun termangu2....rupanya ada makna tersirat......ayah kata jagung muda buat bubur,jagung tua buat rebus..ahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa seb bek mak buat bubur jagung...

OK,passs jadi isteri....wallahhhhhhhh hahahahahaha

ni apekehal tetiba mengarut nie?????

Okeylah,eka memang suka mengarut macam ni..suka mengaitkan situasi ke satu situasi yang lain..tak reti lah nak buat satu satu entry......hehehehehe..

okey2 layan gambar...


Afrina yang mempunyai 'tanda lahir' di dagu belah kanan..
oh so sweet..kulit dia lembut gila.gebus pulak..
dan eka suka bau minyak yuyi cap limau dan minyak telon 
yang baunya cukup harum...oh suka bau baby....hehehehehe

geram sangat...nak tercium2 pipinya....

gambar bawah ni usai majlis berlangsung.....
mukanya nampak masam....tapi sungguh la pandai..
asal nampak orang pakai hijab,dia pun mula lah terkuak menangis minta dukung......


demam budak ni pada malam harinya......


sebelum majlisnyaaaaa....
tengoklah Nabil berkilat-kilat mukanya dengan sinaran flash
tulah pegi main tanah main panas lagi......
terbaik terbaik...dis best bro.....versi nabil..hahaha


bersama makcik makcik eka..
tak sangka eka semakin membesar sama dengan diaorang..
eka lagi tinggi dari mereka..tapi lagi kurus dari mereka...hehehehe


Uchuk....Nia Dania...
anak kawan mak eka yang datang jugak


berkilat tuh mereka....hitam


ecececece....dikelilingi kanak-kanak...
mula2 rasa malu tapi tiba-tiba terbit rasa suka...rasa gembira....
fuhhhhhhhhhhhhhhhh best!


berdua berdua berdua...
kek eka kecil comel dan sehdap....
terima kasih apple ku!


sesi beramai-ramai menangkap gambar....ecece
comel tak eka punya topi..
rasa nak runtuh rumah nenek


fuhhhh fuhhhh fuhhhhh
buat pertama kalinya setelah 20 tahun berlalu tolak 3 tahun 
eka kembali meniup lilin sambil mereka menyanyi..

'happy Bday to you,happy bday to you,
happy bday to Kaklong dan Nabil
happy bday to you.....................'

terharu...terharu.terharu...
terbaik terbaik terbaik


comel tak topi pink tu??
hehehehe....suka tau..harga rm 2.50 jer....
tapi hayat topi tak lama...lepas tu mereka rebut dan akhirnya koyak..
maka tamatlah riwayatnyaaa


abel dikelilingi hadiah2 nya....
fuhhh sedih kakak sepupu nkoooo ni nabil..
auhhhh menanges meleleh air mata sebab tak dapat 
hadiah banyak camni....


makan kek sendiri....Apple tangkapkan..
senyum...peace.....tak sedia lagi dah snap..hehehehe


ni saja jer..hehehehehe
kunyah kunyah la frina

dan dibawah adalah hadiah pertama diterima..
hadiah lain tak sampai lagi..
apple pun tak bagi lagi..
seprais katanya...

orait....hehehe



sehelai telekung bersulam yang sungguh lembut dan selesa..
hadiah dari bakal ibu mertua ku...Pn Hariyah Yaacob...
tak sangka mak apple bagi...hehehehehe......
Terima kasih makcik....sayang makcik

Terima kasih semua..terima kasih Ayah sebab belanja KFC satu tong,sayang ayah saya...terima kasih mak sebab masak laksa,sayang mak saya....terima kasih semua yang sudi tolong,bantu wish dan semuanya....love u all.......

hehehehehe


4 comments:

Aisumi Chan Kawa'i said...

bila nak naik jinjang pelamin.. sumi xsabar nk makan nasi minyak nih? :P

Cik Eka said...

sumi....hahahahaha..sabar tau sumi.nanti eka dah sampai masa eka akan bagitahu sumi tau..hehehehe

Ashraf Jalil said...

waa..suke kanak2 eyh..bole jadi mak org dah .. heheh

Cik Eka said...

ashraf..suka suka suka sangat2...hehehehe

alamak tak sedia lagi jadi mak orang....tak tau tak tau....hahahaha

Copyright © 2012 | Reserved to Belog Cik Eka | Design By Kay SBK