28 June 2011

INI BUDAK GEMOK

Eka sebenarnya takde modal nak tulis tau tak..tapi bila eka ade meronda-ronda kat fb orang,kat belog orang,eka nampak lah satu situasi ni.......... eka rasa korang sendiri pun perasan kot-kot ada yang perasan lah kan.....

Eka sendiri pun takdelah nak buat buat camtu....baik,kita tengok situasi satu.............


SITUASI 1

Bila korang BW ke menjogging kat FB ker,korang nampak kawan korang update gambar...cantik gambar tu..comel,badan kurus cam ikan bilis,siap dengan posing maut sekali..........


pinjam google gambo barbie edisi aneroxia


*aku gemox gila,aku suka makan banyak,gemox kan aku*

Dalam hati eka,ape yang gemuknyer?? tengok kurus jer,takdelah gemuk,ke eka punya mata kelabu sangat tak kenal gemuk ke kurus?? kalau nak kata dia berkias..semua gambar dias ebut camtu...kalau nak kata kurus mesti cakap,kurusnya aku,tak makan seminggu ni..sebab tu macam tiang leterik jer...huhuhu..kalau dia berkias lah kan..

lepastu kawan dia komen...

*eiii mana ada kau gemuk,kau kurus,kau cantik,kau comel*

dia pun balas

*eh taklah,aku gemuk..aku makan banyak wei..semalam aku makan anw,popai,kenirogers,mekdi ,kepci bf aku lanjerrrrrr wei.tapi nilah gemuk tul aku*

jadi,kesimpulannya,kalau nak pujian,takyah la taruk segala caption gambar camtu,naik nyampah tengok..kalau dah memang cantik,dah memang lawa,orang tetap akan puji ikhlas..

*awak,cantiknya awak..Kurniaan ilahi..suka tengok awak*

kan??? penah terfikir tak??? 


SITUASI 2

pegi google taip cute girl.
keluar ini



*jangan lihat muka kita penuh minyak dua kati,
boleh buat goreng ikan *

Dalam hati eka,ape yang berminyaknya?? eka tengok cantik,comel,kiut ajer....lepastu kawan2 mesti komen

*kau janganla cakap gitu peah,aku tengok ko udah comel sangat,muka minyak ape dehal temah..eh temah pulak*

Jadi kesimpulannya,kalau nak mintak orang puji,tak yah susah2 taip caption macam tu..terus2 orang puji ko comel,sebab ko memang comel...

Tak gitu??


pendek kata,Syukurlah dengan kurnian tuhan......................

alahai banyak situasi lagi ni..sempat taip dua jer..nak ke bank pulak.....grrr

nanti sambung..sila bagi idea cepat eka nak taip..hehehehe..

*tak berniat nak mengutuk sesiapa,maaf sapa terasa...tapi inilah pemerhatian yang didapati hasil berbelogwalking dan berfacebooking.................*


16 comments:

mizzkechique said...

len kali nk sajes, suh letak caption kt gambar tu.. "Slim tak daku?? Sila puji, kalau tak pts sahabat"..
"Betapa mulusnya kulit ku.."

ngeng la budak2 ni..

Cik Eka said...

kak tina..hahahahahaha

serius suka dengan komen ini..muahahhahahaha

Mama Gee said...

ooooo taktik baru nk suh org puji yaa....heheeheh takpelah anggap jelah dia budak2 yg masih belum matang.... :)

Cik Eka said...

mama ge..a haaaa tak taula matang ke tak..hahahaha

nikaviolet said...

waaa....nice entry...betol2....sgt setuju dgn kenyataan nie...hehehe

Rahmad said...

kenyataan banyak yg tergedik-gedik upload gambar yg korus kat fb..
tp kat caption tulis gemuk kan aku..

ir yien 9897 said...

hehehe.. bila yien baca entry nie..
cepat2 yien tengok caption kt fb yien owhh.. mujur takde ap2..he3x

mereka dahaga pujian tue.. :)

Fad said...

haha...akk kalo dh tgk pic xcantik,akk xupload..huhu..tp kdg2 kwn yg upload pic candid yg nampak kesengalan muka akk..haha

Cik Eka said...

nikaviolet..hehehe..kenyataan yg kita selalu sangat nampak kan

Cik Eka said...

rahmad..hahahaha
ingat eka sorang jer perasan..rupanya masih ramai yg perasan......

hadoii

lagi apa lagi eh..leh kongsi.hehe

Cik Eka said...

yien..hehehehehe

biasalah manusia kan..selalu tak bersykur..

yien takde takpe..hehehe

Cik Eka said...

hahahaha
kak fad..tu perkara biasa lah tu..hihihihihi

amnie azmira said...

manusia suke dapat pujian..banyaklah taktiknya..tak salah jnji ikhlas dri lubuk hati..kan kan..hihi

Cik Eka said...

amnie...

hehehehehe,tulah banyak sangat caranya nak dapat pujian..hehehehe

cik najihah said...

bersyukurlah dengan apa yang dikurniakan..sebelum terlambat untuk menghargai

Cik Eka said...

cik najiha.betul tu..kan..syukurlah..kita bukan nak dengki,tapi rasa macam tah hape2..memang lah itu hak dia..tapi bila upload fb,msti nak upload bagi semua tengok..

hehehehe

Copyright © 2012 | Reserved to Belog Cik Eka | Design By Kay SBK