21 April 2012

Kuih Lopes

Assalamualaikum.Selamat hari Sabtu.Redup je cuaca pagi ni.Hujan kan tadi.Saya baru selesai sarapan pagi tadi.Harini saya makan kuih karipap rapuh,kuih tepung pelita dan kuih lopes.Lama sangat nak makan kuih lopes home made mak tam saya buat.Haritu ada beli,tapi paham-paham la kalau beli.

Dengan kerasnya pulut dia

Gula melaka tawar , cair dan nipis.

Sungguh tak sama macam buat sendiri..eceh,macam la buat sendiri sangat kan..suruh makcik gak..hahaha...

Jadinya disebabkan mak dapat order untuk menyiapkan tempahan makanan orang kursus,jadinya ada yang minta kuih muih sarapan pagi.Kuih makcik saya la yang buat...hehe.Saya pulak lelebih request kuih lopes..hehehehehe


dua ketul..aummmm nyummmmmm


makan lagi sampai licin pinggan...

p/s: sekali sekala makan kuih tradisional ni,sedap pulak..hehehe..
lagi dua minggu.... adoi,berdebar je pulak..hehehe





6 comments:

sarah mohamad said...

Sedapnyaaaaaa. Antara kuih feveret ni Hehehe

♥Putri ilyanie♥ said...

Putri pula buat kuih cek mek molek.. jom tgk sini.. --> http://putrilyanie.blogspot.com/2012/04/resepi-cik-putri-cek-mek-molek.html

ciksengeh :D said...

sedapnyee :D

Fazreen Misbae said...

Alamak ai..sedap tu..da lama tak mkn.. :)

Nafisah Ruslan said...

saya makan segala jenis kuih..
saya penah makan kuih sanggar yang dari sabah.
pisang di goreng pastu cicah dengan sambal belacan buatan sendiri.. pergh! pedas dan sedap.. hehe

LubLy said...

NYUM NYUM..
sumpah terliur peptg cenggini..