03 May 2012

Malay Traditions # Bunga Rampai

Assalamualaikum...

saya tengah buat ini.


pandan tu kutip kat depan umah mak punya..hahaha

bunga tu pun ambik kat depan rumah mak punya jugak..hahaha

tengah potong,rasa tak syok pulak pisau dia tak tajam giler..
jadinya berhenti kejap sementara tunggu adik beli.
nak suruh dia beli adehai kemain liat betul..

kalau  nak halus,kena guna pisau yang tajam giler.


hehehehehe




9 comments:

Sufia Mahzan said...

Pisau lipat yg 20 sen tu paling sesuai kan?

Eh, harga dia masih 20 sen ke? Mesti dah 30-40 sen dah kot sekarang.

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

hmm kalo moon yg duk hiris.. xpenah halus.. hehehehe.. kasar ajerkk...

Cik Eka said...

sufia..a ah pisua lipat tu...

tapi tak tau la harga dia berapa..hehehe.tah2 dah naik

Cik Eka said...

moon..kena halus baru cantik..hihihi

kena guna pisau tajam

Nafisah Ruslan said...

pernah buat bende ni tapi kaso2 je.. abeh kena marah dengan mak.. haha

Aflina Affandi said...

Lama nya tak buat benda ni, kecik2 dulu selalu tolong hiris daun pandan tu. hihi

NenetPenne (NP) said...

taruk bunga melur tak??

mizzkechique said...

nk ckit bunga rampai..

ainraus said...

tahniah cik eka yang cantik! kalau boleh kahwin ni jemput ehh. :)

Copyright © 2012 | Reserved to Belog Cik Eka | Design By Kay SBK