07 August 2012

Resepi:Caramel Popcorn

Assalamualaikum.Disebabkan semalam berlaku perkara yang tidak dijangka,maka saya balik ke rumah sewa pada pagi tadi dihantar oleh Mak Ayah saya.Lepas je Subuh,gerak ke sini.Lepas hantar beg-beg baju,terus ke office.Masuk office terlewat hanya 1 minit..arghhhh..haha
Nasib la seminit jer.

Lepastu buat kerja macam biasa.Mak ngan Ayah pulak ambik kesempatan jalan-jalan sambil cuci mata kat bazar tepi Menara Condong.Dan siap ke Pasar Besar lagi beli lauk.Hoho.Tetiba je rindu balik kat rumah,kat rumah nenek,kat rumah opah.huuuuu...Dapat juga berbuka kat rumah Opah,kat rumah Nenek.Best sangat.Alhamdulillah dapat berkumpul.Opah n adik ayah pun datang buka kat rumah eka.4 hari berbuka ngan keluarga,rasa seronok sangat.

Entry ni sebenarnya nak cerita pasal resepi.Eka buat ni pun masa kat rumah Nenek eka.Ramai orang baru best buat.hehehe.Kalau ade masa bole la buat benda ni masa raya.bagi bebudak makan memang dorang suka sangat.Sepupu eka sampai request suruh eka buat masa raya nanti.hehehe.

ape benda tu??? hehehehe

ala senang je,CARAMEL POPCORN! hehehehe

Kalau tengok wayang.mesti ada popcorn,lepas dah reti buat ni.tengok tv je ada popcorn..waaa bestnya!.Rupanya senang je nak buat.Dan kalau buat sendiri lagi sedap.Home Made pulak tu.

Resepi dia,eka ikut dari 

TQ hehehe

Kalau nak cuba,boleh cuba.memang sedap! boleh la kita kawal nak manis banyak mana.

Eka buat 1 paket jagung popcorn tu harga dia RM 2.00 je.Banyak jugak dapat.Mula-mula buat terhangit,sebab ralit menyembang.nasib la buat sikit memula.Lepas dah reti,buat banyak-banyak.memang umphhhhh...

Ada yang tak tau tak rupa jagung popcorn tu? jap eka google.


ha nila rupa dia.

Nak tengok eka punya popcorn?? hehehe


Ni masa belum salut dengan caramel



yang bawah ni dah siap salut caramel


Boleh simpan kat dalam bekas kedap udara.pastu tak dan pun nak simpan 
dah kena ngap dengan sepupu semua.
hehehehe


Selamat mecuba!! hehehehehe


5 comments:

MizzTina said...

nmpk sedap!!

Farah Shamsudin said...

wahhh.. pandai da buat yee...
thanx eka sudi singgah blog akak..

Semut Senyum said...

eka... saya pun suka caramel popcorn ni... tapi tak pernah buat pun. nanti la saya godek dapur tanpa sempadan tu.. hehehe... i like!

najihahfara said...

popcorn..sedapnye..peberet

Munnafendy said...

eh senang ke buat? nk g terjah blog cik mat gebu nih