07 August 2012

Sabar Itu Indah

Dah hampir 3 bulan saya duduk menetap disini.

Saya tak tahu nak simpulkan apakah perasaan saya selama saya disini.

Kadang-kadang rasa seronok

Kadang-kadang rasa macam sangat tak seronok

dan kadang-kadang rasa macam merimaskan pula.

Pernah dulu saya terfikir,kenapalah saya ter'apply' kerja ini.

Serius.Kadang-kadang rasa macam tu.

Lagi-lagi di awal-awalnya.Rasa macam banyak menyusahkan orang lain.Rasa macam ade je hal yang kekadang saya tak jangka boleh jadi.

Saya serba salah nak menyusahkan orang.

Tapi,Alhamdulillah,saya rasa sangat bersyukur sebab selalu ada orang-orang yang baik hati dihantar Allah SWT kepada saya.Syukur sangat.

Bila difikir balik.Allah.Teruknya saya kadang-kadang merungut.
Ini kan rezeki.Semoga semua ini ada hikmahnya.

Saya selalu mengeluh.Tak baiknya saya.huhu

Saya selalu berdoa kepada Allah SWT supaya mempermudahkan urusan saya selama saya disini.
Saya tak punya sesiapa disini.Hanya kawan-kawan yang ada.

Kadang-kadang saya meluahkan perasaan kepada emak saya.
Emak kata,sabar.Kerja elok-elok.
Kadang-kadang meluahkan pula perasaan kepada tunang saya.
Tunang kata,sabar juga.Selagi mampu sabar.

Cuma yelah,kadang-kadang rasa tertekan pun ada.Lagi-lagi tak berapa biasa disini.

Saya sentiasa nak cuba berfikiran positf.Walaupun kadang-kadang TERnegatif pula.ehe

Tahun depan akan ada majlis besar.Pejam celik je ni.Sampai sekarang saya masih kabur.Dan saya rasa penghujungnya nanti mesti akan berjauhan dengan dia.Melainkan kalau dia dapat tukar kesini setelah meninggalkan Institut yang cuma hanya ada SATU di Malaysia ini.

Saya pula dah terikat dengan kerajaan Negeri.

dalam hati,berharap.Kalau ada,ya Syukur saya panjatkan.Kalau tidak,saya redha.

Sabar


6 comments:

pwincess Lov3y dOv3y said...

sabo k..mngkin ade hkmahnye..:)

Semut Senyum said...

eka.. banyak2 kan bersabar. apa pun saya rasa, ini adalah kehidupan kita yang sebenarnya,. eka dah di dlam kehidupan yang sebenar. saya pun pernah alami perasaan yang sama. tapi terpulang pada cara kita fikir n cara kita bertindak. moga2 kita sentiasa menjadi orang yg positive ye, eka...

MizzTina said...

sabar eka..ada hikmahnya terbaik nanti..

Ema Minami said...

sabar ye wak..sy pon kerja berjauhan dengan suami selama setahun..doa banyak2....IA Allah akan makbulkan..ameen..

fifie said...

Sabar ye eka, lama-lama boleh la tu adapt dengan suasana and environment sana :)

SuriHanna said...

Sabar Eka...masanya akan tiba jugak.. bila mana korang akan di satukan dan boleh bersama hingga ke akhirnya Insyallah..Amiinnn