09 January 2013

Kucingku Sayang

Ini adalah kucing yang ada kat umah mak ayah eka.Kucing yang keberapa entah,setelah kematian kucing kitorang yang sebelum-sebelum ni.Masa balik ahritu dia nampak macam tak aktif.Hidung dia kering jer.Kucing ni biasanya kalau hidung dia kering,tandanya dia tak sihat.Macam dehydrated la camtu.

Sebab selalu dia aktif dan lincah.

Tapi yang tak aktif tu hari Jumaat jela,hari Sabtu Ahad buat jugak perangai tak reti duduk diam dia tu.

Dulu lagi la,masa memula dia tak biasa lagi kan,kalau usik,kemain marah lagi.Padahal kecik lagi masa tu.Lepastu lama-lama duduk,asal cuit sikit,gedepekkkkkkkkkkkkkk terus terduduk.gatal kan.. hahahahaha

Eka suka kucing ni sebab dia nampak pelik.

Cer tengok bahagian mata dia.Kedua-dua belah mata nampak macam pakai topeng.

Cer tengok dagu dia.Ada janggut.Cam jante,tapi dia tine.hehehehe

Haritu pagi Sabtu,dia datang mengiaawww dekat eka.

saje tanya-tanya dia,padahal dah tahu dia bukan boleh jawab.hahaha tapi suka nak bercakap ngan dia.hehehe

'tompok,tompok nak makan ke??'

lepastu dia meowww meowww terus dia keluar.Saje je ikut dia,Rupanya dia duduk je kat tepi mangkuk makanan dia.Dia naknyer makan friskies je.Makanan jenama lain taknak.Penah bagi tapi dia tak makan pun.huhuhu..seronok tengok dia makan..kriukk kriukk dia makan.Macam rasa nak mintak sikit je.hahahaha


Sian,muka nampak macam sedih sesangat.hehehe


duduk camni dah cam karpet pulak warna dia.


ni dia duduk je depan eka,rindu kot kat kaklong yg shomelll ni..hahaha.


yang ni pulak mengacau eka baca 'sokhaborr'
selambe die jer naik.


harap-harap nanti dah kawen,masih boleh bela kucing camni,sebab dia pun suka kucing jugak.Cuma dia suka kucing parsi,gemok-gemok,tapi eka suka kucing yang camni.hehehehehe...


8 comments:

MizzTina said...

unik la mata dia..

Umie Artoqiemie said...

yerrr spesis rare ni.. sangat2 comel.

Rara Nasiha said...

Harap future husband suka kucing jugak. Sebab kita pun suka cuma takleh bela. Sebab mak geli sikit.

diana said...

ha ah la..macam pakai topeng je mata dia...hheh

deno said...

comelnya kucing ni :)

Hanida Moss said...

Alaaa geramnye! Seppp sebab kita sama suka kucing! ;)

Syazwan Che Deraman said...

wan geli ngan kucing.
kehkeh.

style mata dia!!.

macam pakai pe dah yang perempuan selalu pakai kat mana tu?

ejulz said...

bertuahnya kucing tu ada tuan yang sayang.. hehe