21 February 2013

Selamat Jalan,Tompok

Petang semalam,adik perempuan call. Suara dia menangis.

Kaklong,Tompok dah mati.Kene langgar motor. Leher dia patah,hidung dia berdarah.

Saya yang dengar,terkejut sangat-sangat.

Sangat.

Allah,terus je menitis air mata. Laju je air mata. Sakitnya dia.
Erghhhhhhhhhh :(  :(  :(

Tak larat rasanya nak taip kenangan bersama-sama dia.

Wajah yang akan dirindui.
Senyumannya
Matanya
Janggutnya

:(


Sedihnya muka dia.
:(


sayangnya dekat dia.

sayangnya

sayangnya

sayangnya


suka mengacau kalau baca surat khabar
sakitnya dia semalam.

:(


Akan sentiasa mengingatimu. 

Akan sentiasa.

:(

p/s : Orang kata,alah kucing jer pun. Serius,kucing ni pun makhluk bernyawa. Siapa yang suka dan sayang kucing je faham dan tahu bagaimana perasaan hilang kucing.

Mana nak cari kucing ada janggut dan ada topeng kat mata?

mana?

tak ada.

:(



13 comments:

Cik Puan Rara said...

sbr ye,adik rara pon kalau kucing dye mati,mst nangis bagai mati laki.sbb dye suka sgt kucing.

MizzTina said...

dl akak byk kali bela kucen.. kucen mati la, lari ikut jantan la, org amik la.. so bila dh selalu sedih sbb kucen, skang xnk dh sayang sgt kt kucen.. erkkk

najihahfara said...

sy pernah jugak..tapi mati kene pijak. mmg menangis..sabar ye kak

Udez said...

sedihnya..wpon xla suka kucing sgt..tp bila kucing mati mmg sedih..:(

bertabah ye eka..

♥♥ Mas ♥♥ said...

takziah,
mas bace pon da menitiskan air mata ni...mmg kehilangan tucin yg kita da anggap bagai ahli keluarga kita sendiri memang la perit... tu la beza manusia yg berjiwa dan sayangkan haiwan...mesti tompok seekor tucin yang baik kan???

Hanida Moss said...

saya kalau nmpk kucing mati tepi jalan dah nangis, ape lagi kucing sendiri. Dulu berbulan kabung nangis. Sekarang ni saya jaga kucing indoor dalam rumah je hehe. takot dia bahaya kat luar tu :)

Zumie said...

sabar ye.saya pernah alami sedih sgt...

salam kenal:)

hanani fiee said...

sedihnya... sbb sy bru hlg kucing jgk..dia sakit btu krng agknya sbb nk kncing xblh jd dia muntah..muka da bngkak jln pon xlrt...perut cm kembong jek.dahla dia mnja.da dua hri xblik,mak ckp klu kucing tu syg tuan dia,klu dia nk mti dia xnk tuan dia tgk :'(

Amanda Suria said...

kucing pun sebenarnya ada perasaan serupa mcm manusia..sebab tu dia haiwan kesayangan nabi kan?

nini said...

sedihnya......

Puteri Kayangan said...

Memang sedih... sedih sgt... i pun pernah begini :(

A Girl Like You said...

:( i know how it feels like... i pun pernah jugak :(

pencinta agung said...

bergenang air mata bila bace ..saya pencinta kucing..