29 April 2013

Dulu-dulu adalah Kenangan.


Ini gambar kita. Hahahaha :p

Gambar dia itu, tahun 2010 tak silap. Gambar pasport untuk ke Indonesia. Bercuti dengan keluarga. Sepanjang aku kenal dia, itu adalah fashion rambut paling kelakar yang dia penah buat. Biasa dia akan pacak-pacak kan rambut dia. Tak pernah guna sikat pun.Guna jari pun boleh. Rambut tomok. Masa tu ramailah buat fashion camtu. 

Gambar aku pula, tahun 2011. gambar untuk mintak kerja. Aku rasa macam comel je dalam tu. Hahahaha tutup muka tutup muka, rasa tak percaya. Bluerkkkkkk.

Sedang aku memadam gambar yang semakin memberatkan handphone aku, yelah, banyak gambar jadi double bila aku upload di instagram. Gambar pokoklah,gambar bunga lah, tapi paling banyak gambar makanan lah. Biasalah. Blogger cum facebooker cum instagrammer. Hahaha. Aku ternampak gambar ini. Tak tergamak rasa nak padam. Heh.

Wakakaka entah zaman bila aku snap gambo camni tah.

Lawak je rasa gamba dedulu.dan sedar tak sedar diri makin membesar. Kalau dulu dagu runcing, sekarang dua-dua dah berisi. Aku, berisi sikit je, Tapi dia lagi banyak.

Ada yang kata, muka seiras. Sampaikan emak sendiri pun kata, muka kami seiras. Rasanya kalau dia pakai tudung, jadilah dia Cik Eka kuasa dua.

p/s : adalah mula tinjau-tinjau kelengkapan. Sekarang, semua adalah mahal. Tapi aku nanti, nak sederhana sahaja. Berkonsepkan Tradisonal tapi moden. Aku nak kat rumah, nak kenduri gotong royong. Hahaha. Emak, orang yang paling sibuk. Sambil berbaring berdua dengan aku, dia dah memikirkan macam-macam. 

Kaklong, nanti kita begini-begini ya, kaklong nanti kita begitu-begitu ya. Haha Sayang mak. 






5 comments:

MizzTina said...

muka skema.. hahaha

shaFazie said...

a'ah seiras muka korang :D

Cik Fiza Comel said...

a'ahh laa. muka seiras. :D

org tua2 cakap, muka seiras nie, jodoh dia kuat. Wallahhulam. hee

:: Mrs.Eady :: said...

old skool!

udez huda said...

dari first buka blog eka,tgk gmbr eka gn cik tunang kt sblh kanan page tu da nmpk muka korg dua seiras..hihihi..