26 May 2014

Roti Gegar @ Medan Selera Dato Sagor, Ipoh

Hari Khamis haritu, sampai je Ipoh. Opismet aku, Kak Aida ajak makan dekat Medan Selera Dato Sagor, Ipoh. Medan selera ni belakang Town Hall, Ipoh. Seberang jalan Town Hall tu plak ada KTM Ipoh. Aku tak tahu jalan pun kat Ipoh ni hihi. Dia nak bawak kami makan kat kedai Roti Gegar. Haaaa nampak, bergegar tau nama roti tu hehehe.

Nanti jap tunjuk gambar.


Serius, sedap.

Roti lembut, garing. Roti benggali diisapu dengan butter, dibakar.
Dah bakar dia kerat sikit supaya senang kita nak makan sebab dia jadi petak kecil.
Letak telur.Telur kat atas pulak memang cantikla masaknya.

Tabur lada sulah + kicap, pekena pulak teh tarik.
Kompem, mak mertuo den lalu pun tak sodar hahahaha.

Korang suka tak makan roti cenggini?

p/s : entry autopublish. Harini eka cuti, semalam ada majlis cukur jambul Cik Zara. Nanti kita upload sekitar majlis Cik Zara pulak ye hehehe






7 comments:

Khairul Bariah said...

hai eka...akk pon suka makan roti tu. glemer kat ipoh..sesetengah org panggil roti dangdut/roti goyang sebab telur dia lembut jer, bergoyang2 haha...
Medan selera sblh dgn masjid negeri kan ??

Tim Stenum said...

Igatkan atas roti tu ais krim.. hehe..

Pakat mai visit ma blog juga..
http://romtimstenum.blogspot.com/2014/05/baby-mall-manjaku-baby-mall.html

Izzati Amira said...

perghh , nanti pindah Tapah , boleh la kot jalan2 ipoh.. hhaa. terliurnyaa

adrianna syaz said...

Hehe..ada sekali pg kdai ni,,tp tgk ja..gegar2 dia tu..tk pnh cba lagi..^_^

Sya Mimie said...

assalamualaikum eka..
even kta orang ipoh, tapi tak pernah pun makan.hehe

GREEN TECHNO said...

assalam cik eka...leh x sya nk dapatkan contact num tmpat tu...

GREEN TECHNO said...

assalam cik eka...leh x sya nk dapatkan contact num tmpat tu....