29 September 2014

Dua Kenduri Kahwin

Hai semua. Nasib baik mengantuk dah kurang sikit. Dibawak-bawak sibuk + online kejap-kejap. Seperti yang aku kata di entry pisang cheese tu, aku nak sambung semula lah kan cerita pasai kenduri kahwin tu. 

Mula-mula kami ke KL dulu, sebab dekat kan. Kami ke Kg Batu Muda Tambahan. Yang ni classmate dak apple. Lagipun haritu dia ada datang masa kami kahwin. Jadinya meh la kita pegi kenduri kahwin dia pulak. 


Why i nampak gemok ni. Haih ilusiiii sangat ni. Hahaha.
Haritu aku pakai Dress Alicia SQ dari Zawara warna Mazarine Blue.

Kami sampai awal sebab nak pegi dua kenduri.
Masa sampai tu orang tak ramai lagi.
Pengantin pulak akan sampai dalam pukul 1.30.


Pelaminnya. Simple tapi cantik. Pengantin tak sampai lagi time ni.
Kita makan dulu.


Makan kenyang-kenyang hehehe.


Dessert dia sedap hehehe.
Ada chocolate fountain, kuih muih tradisional,
 siap ada popia cheese yang dah siap dipacking kecik-kecik.


Goodies. 

Disebabkan nak cepat, tak dapat jumpa pengantinnya.
Kawan-kawan dak apple yang lain pun lambat sampai.
So, kami gerak ke kenduri nombor dua di Sangkot Villa, Hulu Langat.

Baru aku tahu, Sangkot Villa ni ada dua. 
Satu Sangkot dekat dengan IKBN Dusun Tua.
Satu lagi Sangkot dekat pekan Hulu Langat. 
Selepas petronas, jalan depan sikit ada simpang ke Sangkot Villa.

Dan paling mengharukan dan sesat kerana......

Kami guna dua GPS.
Satu aku punya, satu dak apple punya.

Ikut GPS aku, nak ke Sangkot Villa tu masuk kiri.
Ikut GPS dak apple pulak Sangkot Villa tu kena masuk kanan. 

Dah lost kat situ, aku cakap masuk kiri. Jumpa Sangkot Villa tapi takde orang kat situ. Hahahahaha.Rupanya. GPS dalam handphone aku yang salah sebab dia tunjuk jalan ke Sangkot Villa  dekat IKBN. Huwaa dah kemana-mana entah kami masa tu.Nasib baik tak mandi kat Sungai Congkak. Hahaha.Dah nak sampai Sungai Congkak kottt. 

Tukar plan, guna Waze dak apple plak. Akhirnya sampai jugak walaupun sesat lalu 
berjumpa dengan pisang goreng cheese idaman hati. Hahahaha


Tak sempat snap depan Sangkot.
Gambar Signboard Sangkot sumber [Sini] TQ



Wedding ala garden. Ada dua mempelai. 
Kawan main bola dak apple dengan adiknya.
Sambil makan sambil dengar orang ni nyanyi live.
Lauk sedap. Makan dengan banyak haha.


Masa ni dah pukul 3 lebih tapi masih ramai tetamu.
Sangkot Villa ni cantik. Sejuk dan nyaman.
Hijau je. 
Baru tahu rupanya Sangkot Villa ni lokasi yang disewakan kepada sesiapa yang nak buat majlis kahwin dan mungkin majlis lain-lain. 


Pelamin dia pun cantik.


Kitaorang. Hehehe.
Ni semua opismet dak apple. Nasib baikla wife kawan dak apple komen dekat fb aku. 
Dia tanya dah sampai ke belum. Memang belum sampai masa tu. Lagi 5 minit aku kata. Hehe. Dia pun baru sampai masa tu. Dia cakap ramai orang lagi. 
Nasib baik.
Takdelah malu nak datang kan. Hehehhee

Dan last, pengantin lama pun nak jugak bergambo kenangan hahaha.





<




>




<




>




<




>




<





>


Fav laki aku bergambar sekarang.
Semua pun tunjuk GOOD. MOTIF ?????
Hahahahahaha. 

p/s : Korang ada pegi jemputan kahwin jugak tak minggu lepas? baju raya aji dah ada? Aku? Tak ada. Pakai baju raya aidilfitri haritu je. Hahahaha :p





5 comments:

☆♥L@dy @yU♥☆ said...

Makin cantek uols lately 😍
Untung la blh mkn kenduri selalu
Ai ni dh berthn x merasa nasik kenduri org uwaaaaaa😭😭😭

♥ Mrs. Secretary ♥ said...

Makin berseri2 tgk eka..hehehe..bam2 sikit jer pum.. cantik la deco wedding yg ke-2 tue.. buat ala2 garden.. akak suka..hehehe..

eima said...

menarik la coklat ngan buah tu ... besh ... ade jg 2-3 jemputan tp tak sempat nk pi sabtu lps

Diana Rashid said...

meriah2 kenduri kawen zaman sekarang..bajet mesti besaw2 tu..heheh

HanNis SaNia said...

minggu lpas 27 sept tak ada pegi kenduri sape2 tp pegi kenduri sendiri. Hik hik :)