07 October 2014

Reunion Raya

Assalamualaikum. 

Selamat hari raya aidiladha buat semua. Hehehe lamanya rasa tak update. Sekarang ni malas betul nak update. 

Buka blogspot, bukak dashboard sambil berblogwalking. Ada yang aku komen, ada yang tak terkomen tapi baca je. 

Hari raya haji haritu, giliran umah aku plak selepas hari raya aidilfitri kat rumah mertua. Alhamdulillah meriah rasanya raya haritu. Dapat balik kampung nenek ngan opah, jalan-jalan rumah sedara mara, beraya rumah opismet dak apple, ada reunion kawan-kawan sekolah menengah sekali petang raya tu.

Petang raya tu, aku sampai lewat sikit ke Majlis Reunion tu. Tapi ramai je yang sampai lagi lewat hihihi. Lagipun sibuk beraya haritu. Aku angkut sekali dak apple. Nasib baik ada hubby bff aku, jadinya dakk apple boleh join diorang. Lagipun kenal, selalu dating sesama dulu. Hehehe.

Cerita pasal reunion, seronok dapat jumpa kawan-kawan lama. Rasanya ada yang hampir 9 tahun aku tak jumpa. Ada yang dah beranak 2,3 orang, ada yang bawak isteri/suami masing-masing, ada yang bujang. Macam-macam disembangkan mengimbau kenangan lama. Hehehe.

Aktivitinya selain makan, ada rebut kerusi bagai, tiup belon. Aktiviti cari barang dan lain-lain. Selebihnya apa lagi, huhah huhah menyembang hehehe. 

Gambar banyak, tapi aku tempek sikit lah ye hehehe.


Ni bff aku. 
Ada yang aku kenal sejak zaman tadika.Tu tudung peach. Hehehe. 
Yang lain kenal masa sekolah menengah.
Kawan dengan diorang memang seronok.
Kami selalu je bergaduh, masam muka pun ada hahaha.
Tapi tak lama pun. Kejap lagi baik lah boleh tepuk tampar bagai.


Apehal makcik sampai pejam mata tu muaahaha.
Sesi bergambar memang tak boleh belahhhh.
Macam-macam gaya ada.
Ada yang tetiba mulut juih lah, terlopong lah haha.

Sahabat. Jumpa lagi next reunion.

Okey, gambar yang bawah ni plak. 
Aku bersama 'kawan' baik aku, 
'kawan' gaduh aku, 
'kawan' sebilik, 
'kawan' senyum, 
'kawan' gaduh.



Sayang dia............................... 
Hehehe

<






>






<






>







<







>







<







>







<







>







<






>






<







>






<






>








<






>


Me n my husband. Kehkehkehkeh.
Peneman setia.
Selalu kita teman dia, sekarang dia teman kite plak.

Tengok gambar ni, ramai cakap muka sama.
Sebenarnya muka kami memang sama pun hihi.
Family aku selalu cakap aku dengan dak apple macam adik beradik.
Kalau pegi kenduri ke, mesti orang ingat dia abang, aku adik.
Kejap aku kakak, dia adik. Muahaha.

Okey tu je. Kalau rajin aku update pasal raya ye. 


p/s : Masa reunion tu, DJ tu ada cakap. Ni reunion ni. Objektifnya nak jumpa kawan-kawan lama. Jangan ada yang tujuan kelain plak. Sebenarnya setuju dengan kata-kata DJ tu. Masing-masing ada kehidupan sendiri. Moga kita sedar status diri kita. Peringatan buat aku dan semua kawan-kawan. 



7 comments:

Khumaera Ismail aka Mariam Ismail said...

best kan dpt jumpe balik kwn2 lama.mengeratkan silaturahim =)

safurara said...

best2! akk xde pon cite raya.xde yg menarik! hehehe

Nastyna said...

orang tua2 kata kalau muka serupa, panjang jodohnya. insya allah..till jannah.

btw, seronok ker jumpa kawan2 lama? hahah soklan... sebabnya, akak tak pernah jumpa kawan2 lama especially zaman sekolah, mmg tak ramai kawan sebab pindah randah, orang pun tak heran. huhuhu

HanNis SaNia said...

ha a laaa sama muka lagi2 tang mata, hidung and mulut. HIhihi :) macam adik beradik. Tandanya serasi and sesuai la tu. Alhamdulillah.

Tapi tang reunion tu paling best. Huhuhu xth la bila leh reunion cmtu sebab dari kecik selalu ikot ayah pindah2. Plus kawan2 pn asyik busy jeek memanjang :(

Diana Rashid said...

ha ah..cara senyum tu sama je..memang panjang jodoh nya ni..amin..:)

Sya Mimie said...

Seronoknya buat reunion.. Rndu nk jmpa kawan2 sekolah..

Nory Zoulkefle said...

tak pernah join reunion, selalu clash dengan tarikh yang ditetapkan...