17 November 2014

Tongue Ulcer

Hai. Ni cerita sakit pulak. Bukan namanya kehidupan kalau tak sakit kan. Selama ni aku punya seronok asyik makan, mencekik aje kan. Ni tuhan bagi aku sakit. 

Aku sedang mengalami kesakitan dimana tepi lidah belah kanan, ada ulcer. Aku tak tahu bila kena benda ni. Yang aku tahu, start semalam aku bangun pagi. Terus je rasa sakit kat lidah. 

Bergegas aku ke cermin. Ha nampakla sebijik ulcer yang comel di lidah. Tapi ulcer ni sakitnya bukan kepalang. Walaupun sebesor biji cabai kering je.

Dari semalam jugak asal aku nak makan, aku akan taruk oral aid. Oral aid memang ada je kat rumah sebab dulu aku selalu kene mouth ulcer ni.

Cuma sejak sekarang je aku jarang kena.

Ni harini padan muka aku. Oral aid tak bawak. Kang nak makan tengahari macam mana? Makanya kurang makan lah aku harini. 

Bercakap pun kurang juga harini.

Tak apa, jangan merungut. Jap lagi aku nak take a nap. Kejap pon jadila. Nak merehatkan badan.

p/s : Tekak rasa nak makan pizza hut lah pulak. Pastu nak makan eskrem Haagen dazs my fav tu lagi. Haih. Tunggu weekend ni. Akan kucari. Hehehhh.


Aummmmmmmm




5 comments:

MizzTina said...

akak bru kena hri tu, tp bkn ulser.. tergigit lidah.. wakaka

Diana Rashid said...

MizzTina,siapa yang gigit lidah tu??ekekek...

memang pun Eka..kalau sakit lidah memenag teringin nak makan macam2..heheh

Cik Sibuk said...

Mata ikan kan? Letak garam..pastu terloncat2 pedih. Tapi pastu cepat baik.

Daddy Ziyyad said...

ekceli tuhan bagi ulcer kat lidah tu, supaya awak tak selalu makan pizza hut eskrem hagen dazzzz bagai...hahahhaa..

get well soon!

♥ Mrs. Secretary ♥ said...

bykkan minum air kosong dear..akak boleh faham mcmne peritnya..huhuhu..sabar k..