26 December 2014

Pasu Bunga itu adalah...........

Hai. Lama tak update. Ekceli aku baru sihat ni. Sakit perut teruk minggu lepas. Tu nanti la aku cite. Buat aku fobia je nak makan kat kodai. Hehe.

Semalam aku pegi Melaka dgn dak apple dan kawan2 kelas dia. Diorang pi tengok kawasan untuk program insaniah U diorang.

Balik tu ape lagi. Jalan dan makanlah. Coconut shake klebang opkoslah. Lepastu kitorang pegi Pantai Klebang.

Meriah gila la situ uols. Sepanjang tu ade orang meniaga makanan. Macam2 jenis. Situ juga ada Bustel kat Dataran 1 Malaysia Klebang. Tapi entry ni takyah cite pasal tu. Tu nanti. Ni nak cerita pasai ni.

Aku nampak ramai orang pegang pasu kecik kaler coklat. Ala pasu kecik yang orang taruk kaktus tu.

Pelik. Aku ajak dak apple cari. Aku nak. Hihi. Lalu berjalanlah lakikbinik mencari. Maka lakik matanya nampak dulu seraya dikhabar pada binik.

Apakah pandangan pertama korang bila melihat pasu kecik ni.


Dengan bende hitam tu rope tanah gambutnya. Sebijik macam pasu bunga.


Tapi sebenornye ini adalah aiskrim.
Aiskrim pasu.
Penuh idea betul yang mencipta aiskrim sebegini kan hehe.


Ye aiskrim.
Bole pilih pelbagai perisa aiskrim.
Yang ni aku pilih Mint Chocolate Flavour. 
Pastu diletakkan oreo crumb kat atas. Tu yang rope tanah gambut tu hehe.
Kemudian ditaruk daun pudina untuk effect seperti pokok sebenarnya dan ditaruk bunga marshmallow.

Harga RM 5.00 sebekas.


Cari ni di Setegrem.
@aiskrimpasumarshmallow
I follow hehe.
Ramai beratur tau. Orang tengok kita pegang pon pelikssss.

Pompuan ni makan dalam pasu ke? Hahahaha


Ye. Aku sedang menikmati eskrem pasu.

Mahu?

Pergi la.

Ke Dataran Pantai Klebang,
Melaka.

Tatatata. Aku cuti arini heheeeeeeeeeeee. 

P/s : mohon doa utk mangsa2 banjir. Moga Allah swt lindungi mereka. Kuatkan mereka. Amin.

14 comments:

MizzTina said...

sayang nk makan klu gitu.. hahaha

Ezy Loy said...

ingtkn nk tnam bunga..
rupanya ais krim..
haha

Kakzakie said...

Memang macam pasu bungalah. Sebab ada daun pudina lagi macam pokok baru nak tunas hihi...

Kreatif betul!

Najlaa 'Aqilah said...

first time makan ni kat jonker walk. ice-cream biasa je tapi excited gila haha. bergambar je lebih >_< heee

sincerely,
Najlaa 'Aqilah

Rina Ellisa said...

unik & menarik..

safurara said...

huaaa ni yg rasa nk g melaka ni.mmg ramai dh makan eskrem pasu ni.hahaha

Nur Inani said...

Hahahaha. mati matian ingat tanah yang hitam tu. kahkahakah :P unik sangat eskrem niii :)

TunSha Ayunie said...

aduduhhhh jauhnya ke melaka sana..... sobssss

Diana Rashid said...

sikit hari lagi rami la yang tiru..boleh jumpa benda ni kat penang,kat ipoh..harap2 la..hahahha..sebab entah bila la nak ke melaka tu..

eMMe said...

wahhh... memula tgk berkerut dahi kejap CPE..heee~kreatif sungguh..

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam eka,
hokeyh
lagi sekali wajib terjah melaka semula tahun ni :)

zaiton niezam said...

sedap nya!! belum pernah rasa lagi..

maliekheat said...

Ade x sesiape yang tahu dimane ade jual dikawasan kuala lumpur.nk cari tapi tidak tahu dekat mane

Mr Em said...

Err.. pakai plastik pasu kaktus ke?