18 March 2015

:)

Dulu. Hidup bujang.

Kemudian, hidup berdua. Ada cinta yang melengkapkan.

Sekarang, bertiga bersama-sama buah cinta.

Cukup cantik perancangan dariNya.

Bila kurenung si buah cinta, ada satu perasaan yang sukar untuk digambarkan. Meskipun masih dalam kesakitan, tapi bila memandangnya sakit itu jadi reda.

Pernah sekali bila sakit tiba, sang cinta merenung aku.

Lama.

Bila aku tanya, mengapa pandang aku begitu.

Dibalasnya begini.

Kasihan. Kalaulah sakit itu boleh dipindahkan. Rela rasanya.

Allahuakbar. Tak perlu. Aku gembira diberi sakit ini. Sakit yang nikmat. Sakit yang menghapus dosa-dosa aku.

Sang cinta. Terima kasih. Tidak jemu menjaga aku dan buah cinta. Walaupun dibantu keluarga aku. Aku bahagia melalui detik-detik indah ini.

Walaupun makan nasi bersama bilis. Dibengkung. Dipilis. Diurut. Ditungku. Aku suka. Pengalaman baru aku bergelar ibu.

Nanti aku cerita. Syndrome baby blues masih berleluasa. Hehe.

Tidur sebentar. Kejap lagi Adra mesti bangun. :)


6 comments:

norliza romizi said...

hehehe. selamat menjalani kehidupan baru. saya pernah alami itu. apa pon jempot singgah ke blog saya www.lizaufa-pink.blogspot.com

BeLLa de ViE said...

Syukur Alhamdulillah...

MizzTina said...

hihihi..comel

eima said...

sangat berbunga2 tak sabo nk dgr cerita eka ni

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam eka,
akak pun soka time pantang dedolu he3

mama leen said...

tahniah eka..