23 September 2015

Demam

Assalamualaikum dan hai.
Nampaknya apak dan anak dah berdengkur. Mama blom lagi. Esok koje ehhh . Dua hari mc. Aku demam. Demam nak beradik ker apa? 

Ohhhhh tidak. Bagi Adra pandai jalan dolu hahah. 

Minggu lepas. Zara yang selsema. Menjangkit pada Adra. Adra demam. Pegi klinik suhu naik 38. Doc belanja pekena ubat montot. Kebah. Ubat selsema yg digeruni iaitu sterimar baby amat berkesan untuk sikecik tu. 

Siang sabtu jalan2. Ke Fabulous Mom Kajang. Mak rasa mak boleh jadi gila duduk dalam tu sebab semua mak nak beli. Parahhh. Nasib apak menjeling2 dan mak kembali normal.

So dapatla satu SSC yang mak mencari tu. Mak pilih Snugbaby. Nanti mak tunjuk ye. Hehe nampaknya Adra suka. Bagus anak mak. Kalau tak nanti apak marah hahaha. 

Balik dari Kajang, birasku serta mak mertua dan kak ipor datang Bangi beli barang roti. So, kami join ajak diorang makan2. Tak sempat singgah umah kami. Kejap je jumpa. Balik umah. Tekak aku tak selesa.

Bersin 800 kali. *perumpamaan je tau. Nak cakap banyak kali, sebut la 800 kali. Haha. 

Aku tewas. Terus hingus meleleh2.

Esoknya Ahad. Siangnya ke kenduri kawen officemate dak apple. Siap dapat isi goodies bag yg best. Iaitu pin tudung. Ohhhhh mak shukaa. Sebab pin tudung mak. Beli 10 ketul tapi tinggal 2 ketul :p 

Sapa macam mak. Kita seppp sepp tom tom skit hahaha.

Nak bli yg beso2 takleh dah. Adra ada. Kang dia suka tarik n nak bawa masuk mulut. Riso kot tertelan batu swarozki sangattt tu haha. Tu yg beli takde batu. 

Berbalik kesah demam. Time kenduri tu memang aku tak boleh blah. Hingus meleleh takda traffic light.

Balik umah. Aku surrender. 

Badan panas. Cek suhu 39.

Adoiyai lemah lemah. Alhamdulillah adra diurus oleh ayahnyaa yg best tu.

Dak apple beli sup ayam. Aku makan. 

Malamnya dak apple buat kat aku lemon socks. Sgt berkesan. Nnti try lah. Rendam stokin dalam air perahan lemon. Kool fever ditempeknya. Tepid sponging. Auhh lega. Aku mamai dah. Dan zzzzzzzzz.

Esoknya gi klinik. Suhu 37. Dapat ubat bf friendly. Mc.

Zzzzzzzzzzzz dah jom tido.

Selamat hari ray korban. Gambo takde tak best kn but entry. Nanti kita attach. Babayyyyyy

8 comments:

huda azmi said...

semoga cepat sembuh..nanti takde feeling makan daging korban :) hehe

salam perkenalan :)

Inani Hazwani said...

Get well soon kak :) Selamat Hari Raya Aidiladha dari Nani :)

eima said...

mkn sumber vita c ye ..mudahan cepat sembuh .....
tp klu mkn vita c lagi bgs .... klu time demam ni bdn perlukan lebih kurang 1000-1500mg ....

anez zamri said...

gws eka..selamat hari raya!

Eimma FM said...

semoga cepat sembuh kak :)

Izz Latif said...

Hi, saya sangat menyukai blog anda! ZALORA Malaysia kini sedang mencari blogger yang berbakat, dan saya tertanya adakah anda berminat untuk satu kolaborasi blog bersama kami. Anda boleh hubungi saya di izz.latif@my.zalora.com jika anda berminat dengan tawaran ini dan saya akan berikan segala butiran di sana. Harap dapat balasan emel anda secepat yang mungkin!

Nafira usof said...

Moga cepat sembuh.
sis pon di serang selsema gak nih.
lama sgt dlm kete semalam.. jem balik dr kampung.

nini said...

Sama la kite cik eka.....pin tudung selalu menyorok....ahahaha