28 October 2015

Laksa Telur Bersarang @ Kafe Setinggan Ipoh

Hai.
Semalam aku pegi kursus kat Ipoh. Balik hari je. So balik tu ape lagi, mesti la cari tempat makan. Kohkohkoh. Kat hotel dah melantak banyak, balik kursus pun aku nak makan lagi.
Kali ni kami ke Laksa Telur Bersarang kat Taman Botani Ipoh.
Actually aku dah boleh makan laksa. Alhamdulillah semalam try, aku takde rasa sakit badan ke apa. Lulus.
Kafe setinggan ni menarik sangat. Deco dia ala2 rumah lama. Memang antik betul semuanya.
Jom layan gambor.

Sorryla gmbo tak ikut turutan hehe sbb malas nak edit lagi dah. Guna tab ni ya adoii lembab betul nak cut nak paste. Grrrr


Pintu masuk. Macam rumah lama kan.
Tengok keliling suasana macam kedai makan dolu2.


Laksaaa perghh slurpp
Murah gile
Semangkuk RM 3.50 je uols. 


Ni luar Kedai


Ala lupa nak ambik gambo jarak dekat tempat basuh tangan tu. 
Antik gile.


Tengok kerusi dia.
Tinggi hihi. 


Tengok la ha licin.
Semalam officemate + driver sekali.
4 orang licin mangkok beb hahaha.
Sedap pekat likat.
Hirup panas-panas.

Ulam dia ada timun,bawang dan special dia ada ulam daun selom hiris halus.
Sedapp.


Kat sebelah kedai tu ada jual ayor yang tengah popular skang. Ayor kopi.

Aku amik latte. Sebekas RM 5.00
Sedappp.

Okey alamat Kedai ni kat sinisini

No 1, Jalan Margosa,
D/8, Seri Margosa,
Taman Seri Botani,Ipoh.

Buka hari Sabtu - Khamis

Jumaat cuti.

Ni blog dia


Kat dalam kedai tu ada sebut kedai dia takde cawangan lain. Ni je satu 

Kalau ada yang lain tu. Bukan laksa diorang. 
Tatatatatatata.


5 comments:

Nafira usof said...

tetiba terliur plak nengok laksa tuh. dh lama x makan laksa nih~ sedapnyeeee

eima said...

kami org utara mmg pantang laksa setahun ..sbb laksa ni sejuk kembang urat .. kesan nye tok aku ckp bkn skrg tp bila dah tua nanti jd cam nyonya tua lutut pengkaq ..urat kat kaki bersimpul2...sakit urat sana-sini ... tpade juga tok aku ckp klu dah tak pantanga nak pertama .. anak seterusnye takde masalah ...gitu la .ai ikut je hehehe

Nuad Omre said...

Sedapnya!!!

Inani Hazwani said...

Alaaaa sedapnyaaa. Tapi jauh sangat Ipoh T_T

LYAfrina said...

menariknya menu dia... bru 1st time jgk tahu psl menu ni.
..kedai pom unik sgt..