03 February 2016

Khalish Susu Kambing

Hai. Kalini aku nak cerita tentang susu kambing.

Pernah dengar Susu Kambing Khalish.

Meh nak cerita tentang susu Kambing Khalish ni.

Seperti yang kita sedia maklum, susu kambing merupakan minuman sunnah yang sedap. Lagi sedap kalau susu kambing tu takde bau hamis. Sebab bukan semua orang mampu nak telan susu lagi-lagi susu kambing kan. 

Susu Kambing Khalish ni didatangkan dengan 2 perisa iaitu perisa Asli & Koko Kurma. Serius sedap sebab aku dah rasa dua-dua dan aku juga minum susu Kambing Khalish perisa Asli ni. Lepasni aku nak beli yang koko kurma pulak lah. Hehehe. Lagi satu susu ni tak manis. Memang ala2 manis buah kalau yg koko tu.

Pengalaman aku sendiri. Pagi-pagi sebelum ke office aku akan minum secawan. Hasilnya perut aku kenyang je bila pagi. Kalau tak sebelum ni memang aku akan lapar dan breakfast aku macam lunch. Hahaha. Yela lepastu nak pam susu lagi. Maunya tak lapar.

Tapi sejak aku amalkan susu kambing Khalish ni, perut aku okey. Takde pedih. Sebab aku ada gastrik. Jadi minum ni perut rasa lega.


Yang ni aku minum setiap pagi.
Aku bancuh 4 scoop dalam satu mug.
Bancuh guna air suam-suam.

Jangan risau, scoop disediakan


Yang ni aku cuba koko kurma.
Pon sedap uols. Tak manis la pada tekak aku.
Sesiapa yang tak nak minum susu asli, minum yg ada perisa ni.


Hehehe Adra disamping susu Kambing Khalish.
Adra minum susu mama. Tapi mama minum susu Kambing Khalish.

Disini antara kebaikan minum susu kambing

  • Membantu dan menguatkan sistem imunisasi tubuh
  • Meningkatkan daya kepekaan, penumpuan dan ingatan
  • Mengimbangi kadar kolesterol dan kandungan gula dalam darah
  • Mudah dicerna (menyerap dalam tubuh badan) dan tidak menyebabkan alahan
  • Membantu melancarkan sistem penghadaman dan permasalahan usus
  • Merawat dan menyembuhkan penyakit kanser, demam kuning, gastrik, ulser, buasir, asthma (lelah), migrain (sakit kepala), penyakit kulit, insomia (sukar tidur), senggugut, darah tinggi, lemah jantung, kencing manis, batuk kering dan gout
  • Menguatkan jisim tubuh yang sihat (tulang, gigi, otot, sendi, kulit dan tisu saraf
  • Memulihkan tenaga batin dan awet muda
  • Membantu sistem penghadaman
  • Meningkatkan pengaliran susu badan dan menambahkan susu ibu.
  • Kurma dengan Zat besi sangat sesuai bagi orang yang mengalami masalah anemia (kekurangan sel darah merah)
  • Kandungan salasilat (sejenis zat yang menyerupai aspirin) dalam kurma boleh bertindak seperti ubat kerana ia mampu mencegah pembekuan darah dan juga bertindak sebagai anti keradangan dan menurunkan tekanan darah
  • Kaya dengan khasiat protein, serat, glukosa, vitamin A&C, sodium serta potassium
  • Kurma membantu proses pembesaran, merangsang minda kanak-kanak serta perkembangan otak bayi
  • Meningkatkan kebolehan mengatasi tekanan dan emosi
  • Melambatkan proses penuaan
  • Koko sebagai sumber antioksiden yang mempengaruhi peningkatan Aliran Darah
  • Mencegah penyakit jantung dan mengurangi risiko kanser.
Bagi yang berminat, boleh hubungi nombor tertera.
Boleh juga follow insta dan page ejen ni.

Ejen Susu Kambing Khalish Bandar Sri Putra

Perkhidmatan CASH ON DELIVERY disediakan jika kawasan anda meliputi kawasan COD ejen ini.

Boleh post juga.

Harga cuma RM 44.00 Sahaja 
Pos add RM 7.00


 

Sekian, terima kasih.




2 comments:

eima said...

menarik

Nor Fajrina Fatli said...

Assalammualaikum.. Nk tnya klu utk ikhtiar hamil minum pagi jgk ke? Atau pagi dgn mlm?