09 March 2016

Gerhana Matahari

Hai.

Pagi tadi keluar umah pukul 7 suku, ala-ala gelap lagi.

Dari office, tengok luar. Eh cantiknya langit harini. Sebelah ni masjid. Jadinya pagi ni sangat cantik. 

Langit warna biru, alunan ayat Al Quran diperdengarkan sambil banyak burung terbang berkicau. Serius tak pernah kot nampak dan rasa situasi macamni. Sayup-sayup je.

SubhanaAllah.


Snap sikit. No Filter.

Lepastu try tengok kat matahari. 


Sakit mata iols sebab tak dak negatif film nak tengok huhu.
Tapi nampakla sabit tu.

Officemate aku, Kak Eida kata.

' Eka, akak nampak. Macam biskut kelapa mak akak la bentuknya'

Hihi.

Melihat kebesaran Ilahi ini, terasa begitu kerdil dimataNya.

Lama lagi akan berjumpa gerhana ini.

Mungkin lagi 30 tahun

....................................








6 comments:

Yana MIB said...

x sempt tgk sbb ms gerhana akk dlm kete stuck dlm trafik jem! sobsob tgk org share gbr je lah kan..huuu

sya mimie said...

Kita terlepas. Dek dh bngun awal, terlelap blik. Pstu x terpikir psal ni.. T____T

Siqah Hussin said...

SubhanaAllah. Besar kekuasaan Allah dan cik eka bertuah dapat melihatnya. Saya tak dapat tengok :(

Unknown said...

Gerhana ni jadi 5 tahun sekali kak eka.in shaa Allah 5 tahun lagi panjang umur boleh tengok lagi 😊

Azhafizah Md Nor said...

Tak dapat tengok..tengok pun matahari terang dah masa tu

eima said...

alhamdulillahs empat tgk tp tak leh solat sunat ....sygnye