07 March 2016

Ikan Baung Masak Tempoyak - Temerloh Katering Bangi

Hai.

Semalam kan, sapa tengok Jalan-Jalan Cari Makan TV3. Aduhai mengundang betul. Sedap betul la aku tengok ikan patin tempoyak, ikan baung segala bagai. Aku geram. Teringin hahaha.

Memang kebetulan nak keluar lunch masa tu, sementara tunggu ayah Adra bersiap. Dia memang bersiap cam weols pompuan gak la pakai mnyak rambut bla bla, sambil tu tengokla JJCM tu. Ternganga anak beranak tau, lapar terus.

Terus je cakap kat dak apple. Jom pegi nak? Dia kata alaaa macam jauhh. Takpe, kite pegi satu restoran ni sama menu gak katanya.

Kitorang pergi la Temerlong Katering Bandar Baru Bangi.

Tadaaaaaa



Sedappp ikan baung dia tu.
Kuah tempoyak dia memang sedapp pekat.
Ikan baung takda tulang tau.
Sedap.

Ikan patin aku kurang suka. 

Aku sensorang je menghabiskan Baung Tempoyak ni sebab dak apple kan tak makan tempoyak. Rugi le dia hahahaha. 

Memang kepala baung ni sedap. Sedut fuhh rasa menjejes air liur mokcik ni hahaha.

Sebut pasal tempoyak, teringat durian. Sabtu haritu. Kitorang pi ioi Putrajaya.
Lepastu aku beli aiskrim durian. 
Dak apple nak rasa, dia tak perasan aku sebut Durien Real.
Dia ingat aku sebut Real Aiskirm. Bagi la dia sikit.

Terus terkemut dia sebab pekat rasa durian hahahahaha.

Merajuk terus hahaha. Dia kan tak makan durian.

Beria dia minum air mineral utk hilangkan rasa durian yang melekat kat tekak.

Hahaha. Sian somiku. Mahaplaaaa. 

Korang, suka makan ikan baung?

Penah makan?



5 comments:

Diana Rashid said...

pernah makan la kot..tak kenal nama ikan..selalunya bedal ja...hahahah

edda(",) said...

tak pernah lagi makan ikan baung. apa rasanya tuuu

eima said...

TAK PERNAH MAKAN APA JENIS IKAN SUNGAI PUN HEHEHE..BAUNG TU SG KE ??

LYAfrina said...

sedapnya..klo msk tmpoyak, kuah pekat mmg kawww la...
xpnh mkn lg ikn baung, biasa mkn ikn patin je..

sya mimie said...

Haha.. Sian ayh adra. Xmkn durian? Ruginya. Kira xleh mkn tmpoyak pula. Pening kpla rsa nk uwek2.. Haha..