25 March 2016

Tudung & Naelofar Hijab

Hai. Bersiaran kembali. Ade la modal nak update kan haha.

Korang suka pakai tudung ape sekarang?

Aku dulu suka pakai shawl @ pashmina. Pashmina kat pasar malam ke, pasar sehari ke, harga Rm 5.00 ke RM 15.00 ke asal cantik je aku beli. Macam2 corak ada. Tapi sekarang jangan pashmina, shawl pon aku dah tak reti nak lilit. Malam tadi duk munggah tudung, aku sendiri rasa pelik. Macam manalah aku boleh belit tudung ni dulu. Gitu ha. 

Haha.

Bawal biasa pulak memang aku dah lama tak pakai. Muka aku macam gile bulat nampaknya. 

Sejak mengandung haritu, aku cukup malas nak pakai shawl pashmina bagai. Yelah, masa tu mabuk teruk dahla mak mengandung selalu panas dan berpeluh. Makanya aku pakai bawal lipat dua. Masa tu aku pakai bawal biasa yang rega Rm 5 hingga Rm 10.00 tu. Ha kenggeru. Lepastu bawal AJ. 

Camni ha.


Bawal kenggeru ngan Bawal AJ.
Lipat dua dan pakai macam shawl. Selesa.

Gambo ni ada dalam pc ni. Masuk jela ye hehe.
Kenangan mengandong. Bambam mama Adra masa ni. 

Lepastu bila dah ada anak, Anak mesti suka tarik tudung kita kan. Hehe.
Lagi-lagi kalau pandai main air liur. Memang lagi la.
 Tarik tudung mama jadi saputangan lap lap haha

Dah tu terbekenan plak dengan Instant shawl Naelofar Hijab. 
Harga pun not bad. Tapi macam cantik.
Tak tahu apa pun jenis-jenis dia. Haha tengok la kat insta. 
Usha-usha 

Jadinya aku beli la Naelofar Hijab (NH) satu. 
Lady Angelina kaler Black. 
Black lah senang masuk ngan semua baju kan. 
Haha sarung takyah gosok pon takpa.

Best la pulak. Senang. Tak panas, labuh yang penting.
Boleh adjust.

Start dari situla aku sukanya duk tengok NH.
Masa tu keluar pulak Chic Loop
Beli la Chic Loop pulak. 

Dah terbekenan chic loop.
Satu sebab kain dia takyah gosok sangat,tu aku suka.
Hahaha maklomla nak bersiap kena cepat.
Anak lagi, shuben lagi. 
Kain tak panas, tebal dan opkosla labuh.



Aku masuk random je ni.
Ada Lady Angelina,Chic Loop, Chic Rapunzel Loop. 
Tapi Chic Rapunzel tu kain dia chiffon tak sama macam Chic Loop.
Leceh sikit sebab ada macam reropol.
Kawan aku cakap macam benang tertarik. Hahaha.




Tadi, aku topap lagi 2 chic loop.
Best. Hihihi. Dapat sea green ngan sweet plum.
Nak cherry red tak dapat.

Kalau NH ni, aku suka beli kat Naelofarhijab_pastelfleur
Senang, servis dia pon laju je. 
Aku kan malas nak pegi butik dia, online je senang.
Tup-tup sampai kat opis.
Kat umah takleh la, kang shuben bising uolsssssssss. Haha

Pastu aku macam berminat plak dengan Bokitta.
Hahaha. #Matilanakkkkkbokittalagimahal
Lady Boss aku kat office penggila Bokitta.
Pastu skang boss aku minat plak Duckscarves.
Cantik wei. Soft je.
#Matilagisekalinakkkkkkmahaljuga

Ni aku cuba Bokitta boss aku hehehe.


Cantik tak? Muntohhhh hahaha.

Tunggu la nanti, nak jugak la selai dua.
Ehemmm. Dak apple i tau u baca blog i. 
Nanti bole la bagi hadiah ya hahahaha

Okey, tuje. 
Korang, suka beli tudung kat mana?
Share sikit.





6 comments:

Chekgu Azrine said...

Tudung kalau jmpa yg lawa je beli..xkira dah kat mana2..hahahah...perempuan ni camgitula kan

Cik Puan Eka said...

Haha a ah la btul kan. Asal cantik je beli. Kite keje kan, tudung mmg kne ade bnyk nk tuko2 bia matching ngn baju hihi

eima said...

baru nk gile ngan nh ni .. ai mmg pakai bawal ke opis dan fareeda kat luar ..skrg dah nk beralih arah ke nh ... baru beli stok tp pakai baru sekali hehehe

Semut Senyum said...

Hye cik puan eka.. hye hye... hahaha ketemu lagi kita.. memang dah bertahun bagai tak lepak kat blog eka ni.. blog semut dah sunyi sepi dah... ni duk lap2 sikit mana berhabuk tu.

HanNis SaNia said...

sep sikit!! kita sama peminat naelofar

Unknown said...

Best...sy pon peminat tegar naelofar hijab..tambah2 masa pregnant musim panas aritu