17 May 2016

GIGI Ngeeee

Hai.

Salam hari Selasa. Semalam busy lah. Tak dan nak blogwalking etc. Buka kemain banyak new tab. Dahnak pukul 5 baru ada waktu senggang. Jadi closed la semua.

Saje je nak cite. Adra dah tumbuh gigi. Finally. Hahahaha. Nightmare is coming. Ah coming menda, memang dah kena pun :P :P :P

1 tahun 2 bulan baru tumbuh. Baru sebatang dan lain-lain nampaknya bakal menyusul. Sebab dah nampak bayang-bayang.

Walaupun Adra lambat tumbuh gigi, tapi dia cepat dari segi lain. Faham arahan, cepat je dia tangkap. Adra, ambik handphone mama, ni masukkan dalam kotak,handphone ayah mana,bedak,seluar baju. Salam, cium, senyum. Nak apa-apa dia akan tunjuk dengan jari tunjuk dia tu sambil sebut, niiiiiiiiiiiiii. Kalau taknak, geleng kepala.

Skang da pandai sebut ayah,mama,nak ni,azan dan juga bahasa jepun,jerman,spanish. Haha.

Bab berjalan plak,baru dapat step. Jauh jugak dah jalannya. Yang peliknya umah neneknya nak plak dia berjalan. Kalau umah kitorang adoyai jenuh suruh taktih dia taknak. Nak merangkak gak. Balik umah uwan atok pon taknak jalan nak merangkak je. Bertuah betui. 

Sekarang dia dah nak dengan orang. Dah makin besar kan. Dulu kalu, matilanakkk dia langsung taknak dengan orang melainkan dengan mama atau ayah. Kalau kat umah neneknya, dia nak ngan paksu dia, makngah dia. 

Kalau ada baby ke atau yang baya-baya dia ke, cepat je dia mesra. Cuit-cuit, senyum. Dan ajak main. 

Manja pulak tu dengan ayahnya. Tengah-tengah main, ayah datang terus peluk ayah. Ayah tengah baring, dia datang terus kiss ayah. Auwww so sweet. Melting terus ayah awak tu. Mama terpinga-pinga je dia cium ayah, tapi mama dia tak cium. Hahaha.


Cepatnya awak membesar saiyangggg.

Mama rindu awak kecik dulu.

Satu soklan yang aku tanya pada Adra.

Adra, Adra nak adik tak?????

Secara tiba-tiba dia geleng kepala laju-laju.

Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha






10 comments:

Lizzie Yasmin said...

Mama tak sabar nak bagi Adra adik kot.

Khairul Bariah said...

yeay tahniah2, adra dah ada gigi...hihi

J.Syazwana said...

comelnyaaaa adra. geram tengok. hihihi

MRS. K ^ibuhadifhessa^ said...

hessa dlu pon dalam 1 taon 2 bulan jugak berjalan

Inani Hazwani said...

Hai Adra omei. Wahh dah tumbuh gigi dah dia.

yanapopeye said...

kemain mama..tanye nak adik ehhh .. haha adra geleng laju sebab tak puas manja lagi lah mama

udez huda said...

aik..mama lak yg tanya eh..huhu

Siqah Hussin said...

Hahaha. Comel je Adra :)

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Mesti seronok anak dara bila dah ada gigi. Comel aje.

sya mimie said...

Hihihi.. Adra adra.. Mcm pham je adk tu apa ye. Hihi.. Seronok ank cpat pham ni. Syok layan karenah dia..