29 June 2016

Kuih Raya Ketupat Raya

Assalamualaikum dan hai.

Lagi seminggu je ye nak raya. Kejap je rasa masa berlalu. Padan rasa tak bersemangat nak pegi Bazar Ramadhon. Kuikuikui. Semalam aku memang tak tahu nak beli apa. Alih2 beli sup sayur dengan ikan cencaru bakor. Tapi kuah asamnya basi pulakk. Nasib la cencaru tu bersumbat sambal. Ada la pedas-pedas sikit. Sejak kawen ngan orang nismilan ni memang tekak nak pedas. Cehh dan dan hahaha.

Harini masuk opis, tengok cc dah bawak dah semperit yang aku order sebelum puasa haritu.


Biskut samprit tu sebekas RM 15.00 je. Sedap. Aku sukaaaaa sangat.
Biskut bulan sabit tu biskut kelapa mak Kak Aida buat. Sebekas RM 15.00.
Opak ubi pedas tu sedap. Memang tak sedar habis sebekas. 
Ni pon cc opis jual RM 12.00.

Esok pula tunggu kerepek pisang. 
Belum sampai lagi.

Dan juga jangan dilupa ketupat.
Dah siap anyam dah siap gantung dah.

Tadaaaaaaaaaaaaaa

<









<







<








<







<










                                                                                                                                                                                                                       


Tu ha deme gantung kat lampu kalimantang opis hahaha.
Esok-esokle rebus makan ngan rendang kerang.
Perghhh. 

Siap ngan lampu kelip-kelip, siap dengan lampu pelita acah-acah guna letrik.
Terasa aura hari raya dan opis pon mulai suram. 

Hihihihihi.

Tataaaa




13 comments:

mrs.aziz ummi aariz ummi medina said...

eka semperit tu satu bekas tu ada berapa biji..murah la rm15 sebekas..akak beli pun sebekas ada 50 biji dh 20 lebih...

Inani Hazwani said...

Tudiaa banyak biskut Raya. Hiks :D

eima said...

murah dah tu klu rm15 tu .....

Yana MIB said...

kerepek mmg laku time raya..kuih raya lg suka mkn time bkn musim raya...haha tu la mood kerja dh kelaut ni..pk cuti raya je ni..huii

Cik Puan Eka said...

kak Iba. Dalamnya ada 64 biji. Banyak kan. Dah la sedap. Cair dalam mulut. Sblom raya cc dah bagi tester.

Cik Puan Eka said...

nani hahaha semua tunjukkk jeeeeeee

Cik Puan Eka said...

ha ah kak eima. Ika pon rasa murah sgt dah. Ingat 20 ke kan. Dalam ada 64 tu

Cik Puan Eka said...

kak yana hahahaa kan. eka lagila nak pindah ni lagila mood kelaut dalam dah hahaha. Kerepek mmg laku keras. Biskut ni laku dah hujung2 rayo

wanihasmi said...

wah.. murahnya kuih semperit tu eka..

nini said...

Wahhhh meriah gtu kan...hikhik...tapi kuih tu murah...boleh jual balik..hehe

nini said...

Wahhhh meriah gtu kan...hikhik...tapi kuih tu murah...boleh jual balik..hehe

wahida said...

weiii murah giler kot kuih semperit tu rm15...mana nak dapat rega gitu dah...
aku beli pun dah rm25...huhu...

sya mimie said...

Seronok bekerja dlm opis kn. Blh hias2 opis dgn kwan2. Kita dlu kje sensorang. Opis kcik. So mmng xde la nk berhias bgai. Hee