30 November 2016

Adra Gunting Rambut

Assalamualaikum dan hai.

Hari ahad haritu, kami pegi gunting rambut Adra. Rambut dia jenis curl kat bawah. tak tahula ikut sapa. Sebab aku rambut lurus, apak dia pon sama. Sekali tengok dah macam curly fries.


Geram je nengok curl dia tu


Ayah dia banyak kali dah cakap nak potong rambut dia, bagi kemas sikit. Kadang-kadang macam serabut aku tengok. Tu yang selalu ikat rambut dia. Jadila pokok kelapa. 

Kebetulan balik N9, Terus pegi salon rambut untuk gunting. Dulu nenek dia guntingkan. Aku takut nak gunting, kang senget-senget hahaha.Jadi rambut cendawan ke. Tak cantik dah.

Mula-mula macam takut je dia. Tapi kebetulan sebelum turn Adra ada budak lelaki cina tengoh gunting rambut. Kitorang pun cakap kat dia, ha tengok kawan tu tak nangis pun. Adra jangan nangis ye mama pegang. 


hihi macam-macam memek muka dia buat.
Lama-lama dia rasa selesa dan ok dah.

Auntie salon tu kata, Bagus kalau letak Argan Oil untuk rambut anak.
Setakat ni aku suka sapu minyak zaitun Safi.
Lembut je rasa. 

Korang, pakai apa untuk minyak rambut anak?
Aku suka bila sapu tu nampak kemas je. 
Lembut dan wangi

Sekianm update pendek petang ni.
Jom balik keje. 

Tataaaaaaaaaaa



4 comments:

E'in said...

ade kwn e'in pun kes mcm nie.. mak bapak rambut lurus tp anak rambut curly.. dorg selalu gunting rambut curly kat bhgn bwh tu.. lame2 lurus dh rambut anak dorg..

eima said...

ai potong sekali je rambut anak dara ... pastu x potong2 dah ...cuma trim2 hujung2 je ... x sanggup nk potong syg .... suka rambut panjang 2

Inani Hazwani said...

Baik je Adra nak gunting rambut, tak meragam pun. Hehe :)

LYAfrina said...

alahai..comeynya mimik muka dia..haha