18 June 2017

Hai

Assalamualaikum dan hai semua. Lama tak update. Maaf la semua ya. Aku agak busy dengan kehidupan sebagi mak anak dua. Eceh. Sebenarnya teringin nak mencorat coret tapi masa tak mengizikan. Ini pun bagai kehilangan rentak untuk menulis. Tak tahu mahu mula dari mana. Tapi tak apalah. Kita cuba perlahan-lahan.

Aku masih lagi sambung cuti, 3 bulan cuti bersalin + 2 bulan cuti menjaga anak. Sengaja aku cuti lama sikit. Nak bersama anak-anak dan bagi ruang pada dak apple untuk habiskan study dia yang berbaki beberapa bulan sahaja lagi.

Anak-anak Alhamdulillah membesar sempurna. Cuma bulan lepas agak letih sedikit sebab anak-anak kurang sihat ditambah kami pun kurang sihat. Adra demam,batuk sampai kena neb 3 kali. Selepas Adra sihat,Alfina pulak demam. Kelmarin Adra cirit birit pulak. Kondisinya tidak teruk tapi hati emak mana yang tak cemas kalau anak-anak sakit. Petang tadi Alhamdulillah Adra kembali aktif.

Nak tepek gambar tapi tengah mencari butang nak upload. Dah la guna handphone je ni. Hehe.

Kedua kali outing berempat. Kelam kabut jugakla. Memula masuk mall elok tudung terletak. Dah nak balik,rasa macam kena ribut haha. Dengan tantrum kakaknya lagi. Tapi sekarang okey dah hehe.

Adra dah besar dah. Dia pun dah mula tahu dan sayang adik dia. Mula2 memang haru. Kalau dia geram,kadang2 dilepuknya adik. Melompat mama ngan ayah. Kena gigit pun pernah si adik tu. Sabo jelahhhh.
Adra makin petah bercakap. Seronok dah jadi kawan. Dah boleh diharap kalau nak suruh ambilkan apa2 termasuklah barang2 adik macam diapers ke,towel ke. Mulut riuh. Mama tu ape,ayah ni ape, mama ni siapa dan macam2 lagi lah.

Ni pulak alfina. Hehe. Makin debab dia ni. 3 bulan aritu berat dah 6.5kg. Beza ngan kakak,adik ni besar dari kakak. Peel pun lain sikit. Hehe
Okeylah nanti free update lagi. Nak raya dahhhhh hihi

1 comment:

Semut Senyum said...

Assalamualaikum Cik Puan Ekaaaaa.....
kite lama tak blogging ni...
Tahniah la eka, masih kekal berblog....
ni baru sempat bw...
baca entry...
WAahh.. dah anak dua ek.. ekaa....
TAhniah...
ada gang!

=D
SELAMAT HARI RAYA EKA...
MAAF ZAHIR BATIN.