28 February 2011

En3 Melekat ::Kontezz Cik Eka : Jom Munchung2


Terus Memancooorrrrrrrrrrrrrrr~




oppsss cite pasal  kak limah lagi yer..
tadi dekat en3 ini cita pasal kak limah jugak..
ha eka pon kene rasuk ngn kak limah jugak nie....


Semalam eka pegi rumah kenduri kawen sepupu eka kan,
tapi gambo nanti eka upload..
dan sepupu eka si farhan nnyi lagu ni..

tetiber jer lagu cinta kristal dari Rahim Maarof ni
meletup kembali.....
ni suma kes kene rasuk dengan 'hantu kak limah' ni....
dan awie nyanyi lawak tp bes...
lagi2 part yang 'memancoorrrr' tu..
hahahaha..

tak menahan,sekali terkeluor loghat peraknyer..
memancar..tp kalau kt belah2 eka ni sebut memancor ler..


oii kak limah,ape dibuat dibawah tu..
kang 'dikokak' dek nyamuk karang...


kome tau ke kokak tu menda??
kokak tu geget..kalau mengokak tu menggigit..
hah kokak kokak kokak......hehehe

sapa nak download meh eka bagi link ni
ceh,baiknyer eka siap bagi link kan..hehehe

opss..keje banyak..tapi kate nak jadi blogger tegar,
curi la masa sket nak update belog....


Buah Pinggang Awak Tak boleh Kawey

hahahahaha..
ape2 pon kite gelak dolu yer....
ekceli dulu semalam eka baru berkesempatan 
menonton filem Kak limah Balik Rumah.....
ceh lame beno dah kan baru nak nengok...
sebelum ni nengok previu jer..
dan dalam fb mule le keluo memacan loghat perok contoh

'ce citer ce citer ce citer'

'kite bako jer umah kak limah tu'

'plawok plawok plawok plawo plawok'

'kopek' opsss

'happy bday to me.'

Buah Pinggang Awak Tak boleh Kawey

dan memacam lagilah....
kawan2 eka sume macam dah kene rasuk...
hahaha..rasuk dek kak limah..
apple eka pon same..
agak polik donga bilo org n9 cubo cakap perak...
hahahaha..
baguih le die blajo pon cakap perak,
kekadang eka pon berbahasa ikut cakap
sesedap eka jer..die pon kekadang bukan paham beno,
tapi die kate paham jer..
humm layankan ler,,,
hehehe....


dan ramai pulak yang terai2 nak cube cakap perak ni..
boleh aje le kalau nak belajo dgn eka..hahaha



pelik usop ni,kate lumpuh,
ni bile nampak jer hantu kak limah,
boleh pulak lari angku welcer die nie...
haishh..ngentot jer koje,,,,
maklumle..buah pinggang tak boleh kawal




heppy bday to me...abeh kaki...
sian usop...



tu pak jabit tu...
yg baju ijo tu....gelemer beno
apple eka siap bubuh name kedai dobi dia
dalam cityville dgn nama..


'kedai dobi pak jabit'


iklan jap..




hantu kak limah balik ghomah....

Lamanya kan???

Setelah sekian lama eka tak berbelog,sungguh la
rasa busy sangat2 dengan tuntutan kerja yang semakin bertimbun ni,
aduh kadang2 rasa stress pon ade,
makin hari makin banyak plak kejenyer....
tapi eka tak lupe berbelog k..
eka blogwalking jugak
tapi tulah takde mase betol..
semalam eka ke PJ menghadiri kenduri kawen sepupu eka,
ni merupakan kenduri kawen pertama dalam keluarga sebelah
ayah eka..Alhamdulilah semuanya berjalan dengan lancar....
tapi tulah,kenduri kawen di bandar KL dengan kampung 
berbeza sekali cara dan keadaannya.....

tapi ape2 pun dah solosai...
sekarang ni eka sbuk dengan opis,
keadaan yang banyak sangat kerje
sebelum menjelangnyer AGM ofis bulan 5 nanti...

T_T


yang paling mendukacitakan,eka boleh lupe
pasword skype,pasword emel sendiri..
waaaauuuu gila lah...
dan seb bek la yang pasword skype tu apple eka yang buat,
sebab eka malas nak buat,tapi dia pon lupa jugak,
adelah dalam stgh jam eka cube takleh,
apple lak cuba setengah jam,
dan dapat jugak akhirnya..
pasword emel pagi ni baru ingat..
aishh apsal tah boleh terdelete segala memori 
dalam kepala hotak ni..






grrrrrrrrrrr...


cam org mereng dah....








25 February 2011

Hah? Eka Masuk Hospital Bahagia ?


TAJUK :

"CINTA 3 SEGI"

Kisahnya bermula dengan percintaan Roy(Ujang) & Suzy(Eka)..suda hampir 4 taun mereka menyulam cinta yg penuh suka & duka...tidak lama lagi mereka akan ditunangkan dan seterusnya berkahwin...

Pada 1 hari Suzy kua berjalan2 di Pavillion bersama kawan baiknya(Fyna)..sedang mereka berjalan2 dan bergurau senda tiba2 dtg seorang jejaka tampan yang xdikenali dan terus menyapa Suzy..Suzy berasa sungguh hairan kerana dye langsung tidak mengenali jejaka tersebut..lalu jejaka tersebut memperkenalkan dirinya sebagai Syam(IqbalHakimi)..bermula dr situ la hubungan mereka semakin rapat sehingga membuahkan bibit2 cinta...

Percintaan antara Suzy & Syam mendapat tentangan hebat dari ayah dan ibu Suzy...Ayahnya(NazirulHazwan) sangat tidak menyenangi kehadiran Syam dalam hidup Suzy kerana hanya Roy yg bakal menjadi menantu dalam keluarganya..itu janji ayahnya pada keluarga Roy..Ibu Suzy (PinkyMomma) juga tidak suke pade syam kerana Syam suke membawa Suzy keluar lewat2 malam..dan sbb Syam la Suzy suda pandai menipu sekarang..Syam juga merupakan kawan baik kepada Penjahat2 yg digelar Geng 5 serumpun(AdyBudika)(FaizalFredley)(El_Janna)(JamalArif)(SunahSukaSakura)..Penjahat2 tersebut pernah dihukum penjara kerana terlibat dgn kes rompak bersenjata dan samun..

Pada suatu hari,dr kejauhan ROy melihat posmen(IzamirRidzwan) dtg kerumahnya..posmen tersebut menghulurkan sepucuk surat untuk Roy..Dgn pantas Roy membuka surat yg diterimanya itu..dalam coretan surat tersebut ade tertulis :

"sy rase hubungan antara kita tidak dpt diteruskan lagi kerana sy suda punya org lain yg lebih baik dari awak.."sekian Suzy

Roy tidak dapat menahan rase sedih lalu cube menghubungi Suzy untuk mendapatkan penjelasan..ketika menghubungi Suzy,suara lelaki yg menjawab panggilan tersebut...dgn nada marah Roy bertanya siapa lelaki tersebut dan lelaki tersebut memberitahu bahawa dye adalah Kekasih Suzy...Dgn perasaan membuak2 Roy mengajak lelaki tersebut berjumpa dan lelaki tersebut bersetuju...

Di Tasik Cempaka,Bangi.....

Roy telah sampai lebih awal...dengan sabar dye menunggu..tiba2 dr jauh dye melihat kelibat 1 pasangan berjalan berpegangan tangan..dye kenal dgn perempuan itu..tidak syak lagi,perempuan itu adalah Suzy..kekasihnya..hancur hatinya melihat kekasih yg bakal bergelar tunangnya berpegangan tgn dgn lelaki lain..Roy cube menahan rase marah,kecewanya..ketika Syam dan Suzy suda hampir dgnnya,Roy tidak dapat mengawal perasaan marahnya..dye seperti dirasuk hantu..berbekalkan pisau didalam poketnya terus dye menikam ke perut Syam..berlaku pergelutan antara mereka..Suzy hanya mampu menjerit dan meminta tolong..Badan Syam sudah dipenuhi darah dan Syam tidak sedarkan diri...Roy cube melarikan diri,kebetulan ketika itu polis peronda melalui kawasan itu mengejar Roy yg lari ke dalam semak berhampiran...Akhirnya Roy dapat ditangkap...Syam terbunuh dalam pergelutan itu...Roy telah dijatuhkan hukuman gantung sampai mati kerana kesalahan membunuh dengan niat..

Selepas kejadian itu Suzy menjadi pendiam dan mengalami tekanan perasaan..dye banyak meracau2 dan bercakap seorang diri...Ayah dan ibu suzy sangat risau melihat keadaan suzy yg suke mencederakan diri sindiri apabila duduk berseorangan...Mereka mengambil keputusan untuk menghantar Suzy ke Hospital Bahagia..

Sekian...

Sekalung Penghargaan buat pelakon2 :

Ujang sbg Roy

Eka sbg Suzy

Iqbal Hakimi sbg Syam

Nazirul Hazwan sbg Ayah

Pinky Momma sbg Ibu

AdyBudika sbg Penjahat 1

Faizal Fredley sbg Penjahat 2

El_Janna sbg Penjahat 3

Jamal Arif sbg Penjahat 4

Sunah suka Sakura sbg Penjahat 5

Izamir Ridzwan sbg Posmen

Fyna sbg Kawan Suzy

_____________________________________________

Cerita itu tadi arahan Cik Yaya....hehehe
kreatif kan dia....TQ yaya....ni semua hasil daripada 
segmen En Ben..Eka join,tapi tak sempat nak buat,
busy ler pagi td..huhuhuhuhu.....

TQ yaya..tak sangke si ujang jadi BF i....hahaha
dah la pembunuh....

tettttttttttttttttttttttt..ngeeee...

24 February 2011

Lihatlah dunia....


Melihat itu lebih baik dari mengata..

bukan apa..takut terkena diri sendiri.... :)


semoga mereka yang dilihat itu sedar 

ada mata yang sedang melihat... 

kadang2 malas nak lihat,

tapi kalau dah asyik kelihatan 

di depan mata,terpaksa juga lihat...







Rasa kesian pon ada jugak,

macam bebudak dah perangai...

padahal....

hummmm




Copyright © 2012 | Reserved to Belog Cik Eka | Design By Kay SBK